Yosemite

22 juli 2009 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Na een heerlijke frisse douche gaat Charles voor het ontbijt zorgen. We hebben een pak muesli gekocht om zelf met yoghurt ook eens wat gezonder te kunnen ontbijten. Als Charles terugkomt met heerlijke vruchtenyoghurtjes, blijkt alleen dat we het pak muesli in het vorige hotel zijn vergeten! Dat is denk ik het eerste wat we vergeten zijn! Even via Skype contact gehad met het thuisfront, maar helaas is het bereik slecht. We zitten wel lekker buiten! Dat kan hier alweer iets beter, nu we wat meer uit de richting van de woestijn gaan. Dan Yosemite National Park in… We zijn benieuwd, want we hebben er al veel verhalen over gehoord! Eerst gaan we naar de hoogste waterval van de VS kijken. Jammer dat het zomer is, want daardoor is hij niet zo breed als in het voorjaar. We hebben al heel wat watervallen en rivieren gezien deze vakantie, bijna allemaal droog door de warmte. Toch is het wel indrukwekkend om te zien: wat een hoogte! Na een heerlijke lunch, ons eerste vast voedsel vandaag, rijden we naar de shuttle bus. Deze wordt in de parken vaak ingezet, zodat het park niet te veel vervuild wordt door alle uitlaatgassen. Ons plan was om naar een meer te hiken, maar door iemand in het hotel werden we er op gewezen dat deze ook helemaal droog stond. Daarom hebben we ons plan gewijzigd en zijn we naar de Vernall Falls gegaan. En wat een goede keuze!!! Na ruim een uur langs de rivier omhoog te klimmen/hiken komen we bij een spectaculaire waterval! Echt helemaal super! Op de foto’s kan je helaas niet zien hoe hoog hij is en hoeveel liters water er naar beneden komt! Wat een geweld; van het laatste deel van het pad worden we helemaal nat van het omhoog spattende water. Helemaal voldaan zijn we na een uur afdalen weer beneden. Na een watergevecht gaan we met natte kleren weer terug naar ons hotel. Hier wordt het ’s avonds iets frisser, dus we kleden ons om om uit eten te gaan bij het restaurant naast ons hotel. Daarna vroeg naar bed, want we willen morgen weer veel doen! Helaas gaan we alweer door naar een andere stad…