Las Vegas - Death Valley - Bishop

20 juli 2009 - Bishop, California, Verenigde Staten

Na het uitchecken in Vegas begeven we ons in de richting van de volgende Nationale Parken: Sequoia N.P. en Kings Canyon.

We denken nog even handig door Death Valley te rijden, omdat het toch op de route ligt. We rijden door Death Valley National Park; er is werkelijk niets te zien... Op het laagst liggende punt van de vallei (en van de hele VS) treffen we zandduinen precies zoals we die van onze Nederlandse kust kennen! Dat is best bijzonder om te zien. Inmiddels was de temperatuur sterk opgelopen tot bijna 47 graden Celsius!! We zijn kort uitgestapt voor wat foto's, maar de door de airco gekoelde auto trok ons snel weer naar binnen; niet vol te houden.

Death ValleyDuinen in Death Valley116 graden Farenheit!

Aangekomen bij een Visitors Center in Lone Pine (vlak na Death Valley), blijkt dat er geen ingang is aan de oostelijke kant van de parken. Met een kleine wijziging in ons schema besluiten we eerst naar Yosemite [jo-se-mi-tie] National Park te gaan om vervolgens een paar dagen later met een boog - alsnog - naar Sequoia N.P. en Kings Canyon te rijden.

We rijden verder. Tegen de avond barst de hemel boven ons los; zware onweer. Na een half uurtje is het al wel weer opgeklaard. Aangekomen in het plaatje Bishop besluiten we daar te overnachten. We beschikken zelfs over een heuse jacuzzi in onze kamer. Verder moet je je er niet veel bij voorstellen.

Jammer dat we ons schema moesten omgooien, daarmee hebben we een dag verloren. Maar goed, morgen fris weer verder.