Las Vegas 16 t/m 20 juli

20 juli 2009 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

In Utah is het een uur later dan in de andere staten waar we deze vakantie geweest zijn en gaan komen. We winnen dus een uur op weg naar Las Vegas, waardoor we nog in het licht aankomen. Het ziet er dan allemaal wat minder spectaculair uit dan overdag, dus gaan we eerst lekker op zoek naar onze kamer.

We slapen in Circus Circus, op "de Strip". Als we willen inchecken moeten we eerst een half uur in de rij staan, zo druk is het. De kamer waar we de eerste nacht in slapen heeft een spiraalbed, wat onwijs pijn doet aan je ellebogen, schouders, enz. Daarom gaan we de volgende ochtend meteen naar de balie, waar we een gratis upgrade krijgen naar een mooie kamer met lekker bed. Goede service! :)

Als we donderdagavond 16 juli al even de stad gaan verkennen zijn we meteen onder de indruk. Wat een licht, geluid, drukte, enz. En wat is de Strip lang! We hebben geen buskaart gekocht, omdat we het wel denken te kunnen belopen, maar de volgende ochtend kopen we toch snel een buskaart! Anders is het echt niet te doen! Terug in het hotel waren we helemaal kapot van het lopen/slenteren en de warmte. Het is ook hier weer alsof er continue een föhn op je blaast, ook 's avonds!

The StripOok nog even naar Parijs geweest, Parijs geweest.. Bellagio

Gokken kunnen we de 1e avond als de beste! Van 1 dollar maakten we meteen 23 dollar in zo'n fruitmachine. Snel gestopt, want dit moest beginnersgeluk zijn! En dat bleek ook, want de volgende dagen hebben we onze winst verspeelt op de roulettetafel. Helaas, maar wel een leuke ervaring en natuurlijk uiteindelijk niks verloren!

Een van de vele casino's

Alle hotels kan je binnenlopen. Elk hotel heeft een eigen thema en overal kijk je je ogen uit. De casino's zijn op zich al spectaculair groot! Je waant je in de hotels in een soort van Center Parcs. Overal winkels, restaurantjes, optredens... En allemaal binnen! Echt heel gezellig! Je kijkt je ogen uit!

Luxor hotel Denise in Venetië

Omdat we het idee hebben nog niet helemaal uitgekeken te zijn boeken we nog een nacht bij in ons hotel. We kopen 2 kaarten voor een theatershow en diner in Planet Hollywood. Zo kunnen we nog een laatste dag van Las Vegas genieten en gaan we tevreden verder op onze trip.