Los Angeles - Palm Springs

7 juli 2009 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Na 3 nachten in ons hotel in Los Angeles gaan we de kust verlaten. Ons plan was om nog naar San Diego te gaan, maar omdat we liever wat meer tijd in de Nationale Parken hebben, gaan we nu op weg naar Palm Springs.

De wegen zijn heel makkelijk in Amerika. Je kiest een weg uit en kijkt of je naar Noord, Oost, Zuid of West wilt. We reden nu dus over de 10-East.

Na 2 uurtjes rijden zitten we in Joshua Tree National Park. Hier staan allemaal van dit soort bomen:

De Joshua Tree

Ook zijn er enorme stapels met rotsblokken. Deze zijn ontstaan door vulkaanuitbarstingen.Sterk hoor!Klimmen

Omdat het in het binnenland (in de woestijn) veel warmer is dan aan de kust (zo'n 108 graden Farenheit, 42 graden Celsius), zijn we steeds weer blij als we in de auto met airco zitten. Natuurlijk gaan we er ook uit voor een mooie wandeling, maar dan nemen we flessen water mee. Dat staat ook overal aangegeven! Als je dat niet doet kom je er zo bij te liggen, hahaha :)

Skull hill

Na weer een uur rijden komen we in ons hotel aan. Er is bijna niemand! In Palm Springs gaan we uit eten op een leuk balkon boven een plein. Helaas geen foto's... Overal hangen van die waterverstuivers, zodat je lekker koel blijft.

Hopelijk wordt het niet nog warmer de komende dagen!